olika saker

Vi alla har mål inför våran framtid, jag har inte riktigt målat upp min dröm framtid ännu, jag lär mig fortfarande.
Men jag vill bli lite som min mamma faktiskt. Hon träffade min pappa ungifär i den åldern som jag är nu och dem två reste runt i Asien i 11 månader tillsammans innan dem satte sig ner och skaffade barn. Jag vill också resa runt innan jag slår mig ner och måste börja tänka "seriöst"

Har fått höra att det där är önsketänkande, att man inte har råd, chans eller tid med att resa runt och bara göra roliga saker innan man slår sig ner eller hur man kallar det. Men det går visst! Min mamma och pappa gled inte runt på några fancy hotel och åkte bekvämliga flyg överallt. Dem bodde på vanliga backpacker motell, om ens det. Dem sov ute i parker med en massa nyfunna vänner i varsina sovsäckar och spelade gitarr och sjöng igenom hela nätterna, låter som hippies kanske, men guud så häftigt! Dem köpte speciella tåg kort så att dem kunde åka med tåget vart dem ville för ett fast pris, festade som fan med en massa kompisar och hade skit roligt. Dem jobbade under resan med alla möjliga jobb som dem kunde hitta.  Nästan exakt så vill jag uppleva min tid som ung. Inte på något universitet i det här kalla landet.

Jag är van att resa och flytta, så för mig så är det en självklarighet att förflytta sig runt och få uppleva saker. Har gått igenom sammanlagt 5 skolor, och är också därför inte van att vara på samma plats hela tiden. jag är van att få möta nya människor hela tiden, och det är så jag vill fortsätta att ha det!
Jag ska jobba inom Media, det har stått skrivet i min panna ända sen jag började gå, vet inte hur många gånger jag har fått hört att folk kommer att få se mer av mig någon dag, att jag kommer bli känd eller något sådant dylikt.
Jag tror på en framtid utan MVGn och högskoleutbildningar!
Om jag klarar mina Ljud lektioner och mål så är jag nöjd, för det är det som jag vill tillhöra!
Såklart att man måste kämpa sig igenom livet, men jag tror inte att man måste lägga sig efter någon mall och leva Svensson liv. För det kommer jag aldrig att göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0